מה הם גלגלו בזמן שהם התגלגלו וחשבו על הרעיון הזה ו/או: פסח בַּגִּלְגָּל

הודעה שקראתי באחד הפורומים, ואני מביאה אותה כלשונה:

"פסח בַּגִּלְגָּל -שנה שלישית, חוויה מדהימה ומיוחדת !

"וַיַּחֲנוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בַּגִּלְגָּל וַיַּעֲשׂוּ אֶת הַפֶּסַח בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ בָּעֶרֶב בְּעַרְבוֹת יְרִיחוֹ" (יהושע ה, י)

לפני כ-3400 שנה חצו אבותינו את הירדן ונכנסו לארץ המובטחת. שלושה ימים בלבד לאחר כניסתם לארץ חגגו בני ישראל את הפסח הראשון על אדמת ארץ ישראל – "בַּגִּלְגָּל בִּקְצֵה מִזְרַח יְרִיחוֹ"

במהלך השנתיים האחרונות נפלה בחלקנו הזכות לחגוג את חג הפסח בערבות יריחו – בסמוך לגלגל המקראית. המטרה הייתה לחוות את אשר חוו אבותינו עם כניסתם לארץ המובטחת. בשנה הראשונה (תשס"ט) היינו 17 חברים ובשנה השנייה (תש"ע) ההתלהבות גדלה והיינו כ-60 (כנגד 60 ריבוא). החוויה הייתה כל כך מדהימה שקשה לתאר אותה במילים. חילונים ודתיים מכל רחבי הארץ נתקבצו יחדיו בכדי לחגוג את חג הפסח במקום המיוחד הזה. השנה אנו ממשיכים במסורת! "

אוקיי. עד כאן הדברים.

הנחת היסוד שלי אומרת, שאם היו צימרים בגלגל, או לכל הפחות בתי מלון עם שמות אקזוטיים כמו "לאונרדו גלגל", "דן ערבות יריחו", "פתא-ל במדבר", "קלאב-הד. הד. הד"-  אבותינו היו בוחרים לעשות שם את החג, ביושבם על סיר הבשר כבש. 

הם לא היו בוחרים להקים אוהלים, לישון בקור על אדמת המדבר בשק"שים, ולאכול אוכל שהוכן בחופזה ע"י טבחים לא מיומנים. אבותינו, מיינד יו, ידעו להעריך את הטוב והיפה בחיים ומעולם לא חיפשו לעשות לעצמם חיים קשים. אנשים שהיה להם מספיק זהב ותכשיטים כדי להכין עגל שלם, ידעו לכייף. אז כיצד זה באים בניהם ומנסים להפוך סדרי עולם?!

ואל תגידו לי "היי, זה לא שיגעון מגזרי. כתוב שגם חילונים השתתפו בזה". בטח שהם השתתפו! זה בגלל שהם יכולים בכל עת לקחת את הרכב ולברוח משם ולישון במקום נורמלי!  אבל מי יחבק עקרבים כל הלילה? נכון. האנשים עם הכיפה.

מי שבכל זאת החוויה נשמעת לו מפתה (א- שיהיה לך ברור שאתה לא חבר שלי וב- גם לא תהיה בגלגול או בגלגל הבא) מוזמן למצוא את פרטי ההתקשרות כאן.

0 Response to "מה הם גלגלו בזמן שהם התגלגלו וחשבו על הרעיון הזה ו/או: פסח בַּגִּלְגָּל"

Post a Comment

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme