אחד חילוני מחוזק בבקשה / חלק ב'


אז כפי שהבטחתי בפוסט הקודם, חיברתי שיר המתאר את חזונן של בנות ישראל הכשרות שנפלו בתינוקות שנשבו. קבלו את הלהיט הבא שלכם! בסוף השיר מצורף לנוחותכם מילון מושגים מקוצר לחילוני המצוי.

לאט לאט – הגירסה המתחזקת
הוא:
שומע איך את שרה בשבילו
רואה אותך מפרקת תהילים
דבר כזה, כמו בהר סיני
חש את אש התורה בעצמותי

מתוך שאת שומטת בשנת שמיטה
אוצר בית דין נחשף לי מכל עבר
פתאום קדש ורחץ, כרפס יחץ
וכמה את יפה בליל הסדר


היא:
אתה מתקרב לדת, לאט לאט
קצת ברסלב וקצת חב"ד, לאט לאט
אתה מגלה מגילות, לאט לאט
כבר לא בועל סתם נידות, לאט... לאט...


הוא:
מפתיע איך גופך כל כך עדין
חולצת בסיס, גרביון, חור בסדין
מגע בינינו, כלל לא יתואר
איך לא שמרתי נגיעה בעבר...?

היא:
אתה מתקרב לדת, לאט לאט
מפריד בשר וחלב לאט, לאט
כבר לא יורד אל החוף, ביום שבת
רואה "הידברות" במקום ספורט, לאט לאט


הוא:
אני מתקרב לדת, לאט לאט
נוטל ידיים בכיף, קונה רק גלאט
כן את הדלקת בי אורות, כולי רְעדה
אהבה כדין וכדת, חתונה בהפרדה...

מילון מונחים מקוצר לחילוני המצוי
מפרקת תהילים - משחק מילים שלי על המונח "פרקי תהילים" (ספר התהילים כידוע מחולק ל-150 פרקים).
שנת שמיטה- כל שבע שנים מצווה היהודי לא לעבוד את אדמתו. כל מה שצומח באותה שנה (השנה השביעית) הוא הפקר ושייך לכולם וככה גם אמור להיות מה לאכול. הייתם חושבים שזה קל, שנה של סתלבט, אבל אוהו! ממתי משהו קל אצל יהודים? יש איזה 7000 הלכות שקשורות בנושא הזה ואיכשהו מתחכמות ומאפשרות בכל זאת שימוש מוגבל במה שצומח. אחת מהן היא השימוש באוצר בית דין שהוא גוף מאורגן לאיסוף ושיווק של פירות השביעית. בפירות הנאספים במסגרת אוצר בית דין נוהגים דינים מיוחדים של פירות שביעית (לדוגמה, אסור להשחיתם).
קדש ורחץ כרפס יחץ- כל מי שנכח לפחות פעם בחייו בליל הסדר וקרא את ההגדה יודע שזה לא רק ההגדה אלא שיש לפני ואחרי זה עוד פרוצדורות, שהן בעצם המבנה של הערב- ליל הסדר. כדי שאנשים לא ישכחו את מהלך הלילה, חיברו את "סימני הסדר", בטקסט החמוד, הקליט והמתחרז הזה:
קַדֵּשׁ; וּרְחַץ;כַּרְפַּס;יַחַץ;מגִּיד;רַחְצָה;מוֹצִיא-מַצָּה; מָרוֹר;כּוֹרֵךְ; שֻׁלְחָן עוֹרֵךְ ;צָפוּן;בָּרֵךְ;הַלֵּל;נִרְצָה.
ברסלב/חב"ד – שני זרמים שונים (אך שניהם מהז'אנר החסידי) ביהדות שעוסקים רבות בקירוב לבבות ובקירוב רחוקים לדת. בדרך כלל מי שחוזר בתשובה ישתייך בסופו של דבר לאחד הזרמים הללו.
מגילות- חמש המגילות- הן חטיבה של חמישה מספרי התנ"ך. קוראים אותן בבתי הכנסת בחגים. המגילות הן: שיר השירים, רות, איכה, קהלת ואסתר.
בועל נידות - לקוח מתוך הביטוי "אוכלי שפנים ובועלי נידות". שני דברים שאסורים על פי ההלכה, כמובן. בלי להיכנס פה לעובי הקורה, נידה היא כל אישה שלא נשואה לך, וגם אשתך היא נידה בזמנים מסויימים של החודש. אסור לגעת וכמובן שלא לשכב עם נידה. ולאכול שפנים גם אסור! הביטוי מביע זלזול בחילונים ובמנהגיהם הפסולים ונועד כמובן להעליב. מקור הביטוי הוא בנאום השפנים והחזירים שנשא הרב שך בכנס של תנועת דגל התורה שנערך ב-26 למרץ 1990. בהומור עצמי הרחיבו בעלי טורים בעיתונים והתייחסו אל עצמם כאוכלי שפנים/שרצים ובועלי נידות מדי פעם בהקשר של מאבקים בכפיה הדתית (לא שאני חושבת שיש כפיה כזו. מדינת הלכה שולתתת!!!111 ;))

חולצת בסיס, גרביון, חור בסדין - יש בגדים שהם במובהק של דוסיות, כמו חולצת-בסיס (שהיא חולצה פשוטה בצבע אחיד צמודה לגוף, המשמשת כבסיס לבגד פחות צנוע שבא עליה, נניח שמלה עם שרוולים קצרים מדי או חולצה עם מחשוף נדיב מדי- ראו דוגמית בלינק הזה- החולצה הלבנה מתחת? היא החולצת בסיס http://a7.org/Resizer.ashx?save=1&source=album&album=1190&image=7942&a=377&b=1000 )
וכמובן גרביונים שיש הגורסים כי זו הלכה ממש, להתהלך בגרביים/גרביונים אם את אישה.
וחור בסדין...? נו, ככה חילונים בורים חושבים שדתיים עושים סקס, שזה אבסורד ממש; הרי דתיים עושים סקס בצורה המקובלת - באמצעות מבחנות קיברנטיות המתקשרות זו עם זו באמצעות נוירוטרנסמיטורים רגישים במיוחד, כשהגבר בחדר אחד והאישה בחדר אחר.
שמירת נגיעה - בהמשך להלכות הנידה שהסברתי עליהם קודם בשיא הקיצור, אז אסור כאמור לנגוע באישה כשהיא נידה (יענו, רוב הנשים, רוב הזמן) וזה נקרא "שמירת נגיעה". גם הלכה זו כוללת בתוכה הרבה פרטי פרטים של מותר ואסור.
הידברות- ערוץ טלויזיה וגם אתר אינטרנט פופולרי בטירוף בקרב חוזרים בתשובה וגם דתיים:http://www.hidabroot.org/
נוטל ידיים - לפני שאוכלים לחם ולפני שמברכים עליו "המוציא לחם מן הארץ" נוטלים ידיים, כלומר: שוטפים את הידיים בצורה מסויימת מתוך כלי מוזר שחילונים קוראים לו "מרקיה" ודתיים קוראים לו "נטלה". על נטילת ידיים מברכים "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל נְטִילַת יָדַיִם".
הדלקת בי אורות – כשאומרים על מישהו שהוא באורות/באורות גבוהים, מושג ברסלבי של חוזרים בתשובה בעיקר, מתכוונים לזה שהוא באיזושהי הארה רוחנית, שמחה עצומה, דלוק (ולא במובן המסומם!) ומאושר עד אין קץ.
חתונה בהפרדההפרדה בין גברים לנשים באירועים ושמחות. הכלל הבסיסי בענייני צניעות הוא שמירת העיניים וטהרת הלב. אנשים שונים וקהילות שונות גדרו עצמם בגדרות של חוק מעשי כדי שלא לבוא לידי עבירה. בריקודים נהגו בזמנינו להעמיד מחיצה בשמחות רבות משתתפים, וכמובן להושיב בנפרד את הגברים ואת הנשים. המהדרין אפילו שוכרים שני אולמות נפרדים (באותו מתחם) כך שההפרדה תהיה יותר הרמטית.
                                                                              
אם מישהו יודע למי מגיע קרדיט על האיור שיעדכן אותי ויחד נביא גאולה לעולם

1 Response to "אחד חילוני מחוזק בבקשה / חלק ב'"

  1. Anonymous says:
    This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme