על בנים ועל בנים חלק 2 - שלום על ישראל

אז זה ההמשך שהבטחתי לכם בפוסט הקודם. בניגוד לגברים מסויימים (נטולי מילה...?) אני נוהגת לעמוד במילתי.

רק לפני שנהנה מהפואמה, מילתא דבדיחותא:

מה המגזינים החביבים על הומואים?

"יתד נאמן" ו"בקהילה"....

ועכשיו, אחרי שצחקנו, נעבור לחלק האומנותי.

אני גיי/ גירסת ה"שלום על ישראל"

אני מת לראות אותו בשבת, אני גיי
שנשווה איך הציצית מונחת, אני גיי
גם כיפתו מוצלחת, אני גיי!
לכה דודי לקראתי, אני גיי ודתי!

ולא איכפת לי מנשים
הכי מגניב זה בני"שים
באמת! באמת!

אני מת ללמוד איתו חברותא, אני גיי
לישון מזלגות במיטותא, אני גיי
לסיים מסכת סוטה, אני גיי!
מתנדנד לו על הסטנדר, איזה גבר!

ולא איכפת מחילונים
רוצה בו גם בין הזמנים
באמת, באמת!

אני מת לצאת איתו החוצה, אני גיי
לשחק עם המשבצות בחולצה, אני גיי
"וגר זאב עם כבש", כי גם הם גיי!
גם זבולון וגם אריה הפוכים לגמרי!

ולא איכפת מרבנים
סקילה ושאר העניינים
באמת, באמת!

אני מת לפתוח לו ת'קאופמן, אני גיי
ולנשוך ת'תנוך של אוזן המן, אני גיי
למצוא לו ת'אפיקומן, אני גיי!
משחקא אקטיבא כאן עם בני עקיבא!

ולא איכפת באיזה חג
נשתובב"ה עד הגג
באמת! באמת!

ולא איכפת לי המצב
גם אם קרס לו המוצב ;)
באמת! באמת!


מצ"ב מילון המונחים לחילוני המצוי (ואחריו השיר המקורי):



לכה דודי- מזמור ששרים בקבלת שבת. הביטוי המקורי הוא "לכה דודי לקראת כלה", כשהדוד הוא אלוהים/אלוקים והכלה זה עם ישראל. כמובן שהוצאתי דברים מהקשרם, חירות המשורר וכו'. זה הטקסט אם בא לכם לעיין.
בני"שים- ראשי תיבות של בני ישיבות.
חברותא/ או חברותא או מיתותא- זה הביטוי המקורי שפירושו אם אין לך חברים עדיף לך למות. אני כהרגלי הוצאתי דברים מעט מהקשרם לטובת השיר... בנוסף, חברותא זה המונח הידוע ללימוד משותף בישיבה, של שני בני"שים (ע"ע).
מסכת סוטה- באמת יש מסכת כזו, נו. J מסכת סוטה היא המסכת החמישית בסדר נשים, שהוא הסדר השלישי במשנה.
סטנדר- השולחן האישי הגבוה הקטן הזה שמניחים עליו את הסידור כשמתפללים, נו, יש כזה בכל בית כנסת או ישיבה. ככה זה נראה.
בין הזמנים- זה זמן החופשה של בנים דוסים. בעולם הישיבות, זמן הוא כינוי לתקופת לימודים רציפה. שנת הלימודים בישיבה מחולקת לשלושה זמנים, בדומה לשלישים בבתי הספר היסודיים. לכל זמן יש אורך שונה, ובין כל זמן לבא אחריו ישנה חופשה הנקראת בין הזמנים.

הפוכים- ככה קוראים להומואים בדוסית מדוברת. בעלי נטיות הפוכות.
קאופמן- ג'וזף קאופמן, מותג הפליזים הידוע (טוב, לפחות במגזר הוא ידוע). אין זכר דתי תקין בלי ג'וזף קאופמן. כנ"ל גם אין זכר דתי תקין בלי חולצת משבצות. אבל זה לא פוסט על האופנה הגברית במגזר, אז אני אפסיק כאן.
נשתובב"ה- שובבי"ם הינו ביטוי המורכב מראשי התיבות של שש פרשות השבוע הראשונות שבספר שמות: שמות, וארא, בא, בשלח, יתרו ומשפטים. המינוח "ימי השובבי"ם" מתייחס לתקופה בה קוראים בתורה את הפרשות הללו. תקופה זו מתחילה כשבועיים אחרי חנוכה ומסתיימת לקראת ראש חודש אדר.
ותודה לויקיפדיה שעוזרת לי לפרשן לכם את כל המונחים.

מצ"ב השיר המקורי, כדי שתוכלו להיזכר במנגינה ולפזם להנאתכם, יפים שלי

1 Response to "על בנים ועל בנים חלק 2 - שלום על ישראל"

  1. Anonymous says:

    כשצריך להגיד אז אני אומר
    טולילה את גדולילה מהחיים של הלילה

Post a Comment

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme